Co zrobić, by nie czuć się sennym w ciągu dnia?

Co zrobić, by nie czuć się sennym w ciągu dnia?

Artykuł miesiąca

Senność to dolegliwość, która nęka wiele osób bez względu na okoliczności. Przewlekły letarg i niezdolność do skupienia się mogą sprawić, że codzienne czynności będą czasochłonne i trudne. Zamiast cierpieć z powodu senności w ciągu dnia, podejmij działania w celu poprawy jasności umysłu i koncentracji.

Co zrobić, by nie czuć się sennym w ciągu dnia?

Pij więcej wody
Klasyczny sposób na większość dolegliwości – regularne picie wody przez cały dzień sprawi, że poczujesz się pełen werwy w mgnieniu oka. Często uczucia zmęczenia i letargu są spowodowane wyłącznie odwodnieniem na poziomie komórkowym. Wypij szklankę wody, gdy tylko obudzisz się rano, aby rozpocząć metabolizm, i regularnie pij wodę w ciągu dnia.

Jedz śniadanie
Jeśli po zadzwonieniu budzika, nastawiasz jeszcze kilkukrotnie drzemkę i przetaczasz się po łóżku bez siły, to prawdopodobnie jesz za małe śniadanie albo nie jesz go w ogóle. Takie postępowanie utrzymuje metabolizm w trybie lenistwa, dzięki czemu spowolnisz rozpoczynanie większości czynności w ciągu dnia. W razie potrzeby zmuś się do wstawania nieco wcześniej i poświęć czas na zjedzenie pełnego śniadania. Składniki odżywcze zawarte w bogatym w błonnik śniadaniu dodadzą ci energii przez cały dzień i przycisk drzemki przejdzie do historii.

Jedz często
Podobnie jak w przypadku odwodnienia, wyczerpanie może oznaczać, że twoje ciało mówi ci, że jest głodne i potrzebuje energii w postaci jedzenia. Zamiast stosować się do dyktowanych przez społeczność trzech dużych posiłków dziennie, spróbuj zjeść 5-7 mniejszych posiłków w ciągu dnia. Zapobiegnie to spadkowi poziomu cukru we krwi i zapewni Twojemu ciału więcej witamin i składników odżywczych, których potrzebuje, aby pozostać skupionym.

Ćwicz częściej
Wstanie i poruszanie się może wydawać się jeszcze trudniejsze, gdy senność po południu mocno cię trzyma, ale dodanie aktywności fizycznej codziennych zadań ograniczy twoje wyczerpanie. Ćwicz przez co najmniej dziesięć minut dziennie, nawet jeśli w zakresie Twoich możliwości pozostaje tylko energiczny spacer na świeżym powietrzu. Krążenie krwi i oddech świeżego powietrza sprawią, że w mgnieniu oka staniesz się naładowany i gotowy do działania.

Zdobądź trochę słońca
Jest powód, dla którego jesteś bardziej leniwy w zimie – brak słońca. Wystawienie się na działanie promieni słonecznych zwiększa poziom witaminy D, co daje zastrzyk energii. Jeśli masz szczęście, że masz dobrą pogodę, idź na zewnątrz, by trochę odpocząć od letargu w domu. Ugotuj dwie pieczenie na jednym ogniu wykorzystując dobrą pogodę jednocześnie do czerpania witaminy D ze słońca i do ćwiczeń na dworze.

Dostosuj spożycie kofeiny
Uderza Cię fala senności, a twoim pierwszym instynktem jest sięgnięcie po kolejną filiżankę kawy. Ale poczekaj! Okazuje się, że picie więcej niż 2-3 filiżanek kawy dziennie nie zwiększa już energii, a robienie tego po 12 lub 1 po południu pogorszy nocną sen. Dlatego ogranicz spożycie kofeiny do trzech filiżanek lub mniej dziennie, aby uzyskać zastrzyk energii bez nieprzyjemnych wstrząsów niepożądanych. Spróbuj to zrobić przed lunchem, a następnego dnia będziesz wdzięczny.

Reguluj swój cykl snu
Ostatniej nocy poszedłeś na świetny koncert, pozostając na nogach aż do rana, a potem spałeś do południa. Następnej nocy musiałeś iść do łóżka wcześnie, przygotowując się do spotkania o pracy o siódmej rano. Przy tak zmiennym harmonogramie snu nic dziwnego, że jesteś zmęczony! Staraj się kłaść spać o tej samej porze każdej nocy i budzić się o tej samej porze każdego ranka. Pomoże to twojemu ciału mieć wyraźne granice, kiedy powinien wystąpić sen, i zmniejszy uczucie senności w ciągu dnia.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o