Czy Twoja firma w UK potrzebuje ubezpieczenia?

Czy Twoja firma w UK potrzebuje ubezpieczenia?

Promocja i Reklama

Kiedy zakładasz swoja pierwszą firmę, masz na głowie mnóstwo obowiązków. W całym tym planowaniu i formalnościach, kwestie ubezpieczenia często schodzą na drugi plan — traktowane są jako coś dodatkowego, do czego można wrócić przy okazji. Czy to jednak dobre podejście? Czy ubezpieczenie firmy to jedynie dodatkowe zabezpieczenie, czy obowiązek każdego przedsiębiorcy?

Czy ubezpieczenie firmy w UK może być obowiązkowe?

Temat obowiązku ubezpieczeniowego dla przedsiębiorców jest jasno uregulowany w brytyjskich przepisach. W świetle prawa nie jest wymagane ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej firmy w UK. Staje się ono jednak konieczne w momencie zatrudnienia pracowników — mowa tutaj o polisie w Wielkiej Brytanii występującej pod nazwą Employer’s Liability Insurance. Jej zakres obejmuje powiązane z wykonywaniem obowiązków służbowych wypadki i problemy zdrowotne zatrudnianych przez Twoją firmę osób.

Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (ang. Public Liability Insurance) chroni Twoją firmę przed roszczeniami dotyczącymi szkód poniesionych przez osoby trzecie w związku z działalnością twojego biznesu. Ten rodzaj polisy w przeciwieństwie do ubezpieczenia dla pracodawców nie jest jednak obowiązkowy.

Czy warto zdecydować się na ubezpieczenie nawet jeśli nie jest obowiązkowe?

Posiadanie ubezpieczenia oferuje wiele korzyści, ale pod jednym warunkiem — zakres polisy musi być odpowiednio dopasowany do rodzaju działalności i sposobu świadczenia usług. Świetnym przykładem jest bardzo przydatne, choć nieobowiązkowe, ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej zawodowej, czyli Professional Indemnity Insurance. Kiedy się przydaje? Zapewni Twojej firmie ochronę, jeśli na skutek Twojego błędu lub zaniedbania klient poniesie straty finansowe.

Jakie korzyści daje dobrze dobrane ubezpieczenie firmy w UK?

  • Pozwala Ci znacząco ograniczyć ryzyko utraty stabilności finansowej przez Twój biznes, ponieważ stanowi dodatkowe zabezpieczenie w podbramkowych sytuacjach.

  • Łatwiej uporasz się ze skutkami wypadków, dzięki czemu nie odbiją się negatywnie na działaniu firmy.

  • Posiadając ochronę na wypadek nieprzewidzianych zdarzeń, zyskasz wiarygodność i zaufanie w oczach klientów i partnerów biznesowych.

O czym należy pamiętać, szukając ubezpieczenia dla firmy w UK?

Zacznij od realnej oceny potrzeb ubezpieczeniowych swojego biznesu. Jeśli jego działalność opiera się na wykorzystywaniu konkretnych narzędzi, dobrym pomysłem może być zabezpieczenie się na wypadek ich zniszczenia lub kradzieży. Jeśli Twoja praca polega np. na świadczeniu usług doradczych, rozważ ubezpieczenie od odpowiedzialności zawodowej.

Oferta ubezpieczycieli obecnych na brytyjskim rynku jest na tyle rozbudowana, że z pewnością wśród dostępnych opcji znajdziesz takie, które sprostają Twoim wymaganiom. Zwróć też uwagę na pakiety ubezpieczeń — często są korzystniejsze niż osobne polisy i pozwalają na lepsze dopasowanie.

Jest jeszcze jedna rzecz, o której warto pamiętać — cena ma oczywiście znaczenie, ale nigdy nie powinna być ważniejsza niż zakres ubezpieczenia! Właśnie dlatego w czasie porównywania różnych możliwości, najlepiej w pierwszej kolejności skupić się na oferowanych warunkach i dopiero kiedy znajdziesz już takie, które Ci odpowiadają, wybrać wariant najkorzystniejszy pod kątem finansowym.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments